Företagsinformation

  • Svetsman i Norr AB
  • NPB Administration AB
  • Box 725 931 49 Skellefteå
  • Org.nr: 559071-3490
  • Telefon: 070-357 01 21 E-post:
  • christer@svetsman.com

Köp och Beställning

Vi säljer till privatpersoner, företag, föreningar och myndigheter. Alla priser visas inklusive eller exklusive moms – du väljer själv på webbplatsen. När du genomför ett köp ingås ett avtal mellan dig och Svetsman i Norr AB. Genom att slutföra köpet godkänner du dessa villkor.

Priser och Betalning

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter vi inte kan påverka, t.ex. valutaförändringar eller leverantörspriser. Vid uppenbart felaktig prissättning har vi rätt att annullera ordern. Betalning sker via WooCommerce där du kan välja kortbetalning, faktura eller andra tillgängliga betalmetoder.


Leverans och Skador

Leverans

Leveranstiden för lagervaror är normalt 1–3 arbetsdagar. Leveranser sker med samarbetande transportbolag. Vid specialbeställningar eller om varan är tillfälligt slut kan längre leveranstid förekomma. Vi kontaktar dig om så är fallet.

Transportskador

Om varan skadas under transport ber vi dig anmäla det till vår kundservice på info@svetsman.com så snart som möjligt. Vi utgår från EXW.


Ångerrätt och Returer (Privatkunder)

Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen räknas från den dag du mottagit varan. Vid retur gäller:

  • Produkten ska vara i väsentligen oförändrat skick.
  • Returfrakt betalas av kunden.
  • Återbetalning sker när vi mottagit och kontrollerat varan.
  • Eventuell värdeminskning kan dras av vid användning utöver normal hantering.

Returer skickas till: Svetsman i Norr AB Box 725 931 49 Skellefteå Vi tar inte emot paket mot postförskott eller rekommenderat.

Undantag från Ångerrätten Ångerrätten gäller ej för:

  • Specialbeställda varor.
  • Tjänster som påbörjats med ditt godkännande.
  • Företagskunder (näringsidkare).

Reklamation och Tvist

Reklamation

Om en vara är felaktig ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt. Som konsument har du rätt att få reklamationen prövad av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer ARN:s beslut.

Ej uthämtade paket Om du inte hämtar ut ditt paket står du för returfrakten samt eventuella kostnader som uppstår.

Tvist

Vid tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).